8 tipov pre písanie textu, ktorý predá

Vzdelávanie nás posúva ďalej nielen v detskom veku, ale počas celého života. Vybrali sme sa preto na prednášku  z našej „brandže“ s názvom Noc kreatívneho písania (marec 2017). Ak ste náhodou túto akciu zmeškali, nezúfajte, my vám z nej prinášame niekoľko praktických tipov, ktoré určite pri komunikácii s klientom zužitkujete.

Na podujatí sa nám predstavili traja spíkri. Prvým bola Lucia Pazičová, ktorá robí momentálne na pozícii copywriter v reklamnej agentúre This is Locco, po nej nám niečo z kreatívneho biznis copywritingu prezradil vrcholový manažér a zakladateľ FLOWY Oliver Jakubík a po prestávke prednášal aj Richard Čermák, ktorý sa zaslúžil o najlepší firemný blog roku. Celý večer sa hovorilo o textoch, ktoré predávajú, a o ich tvorbe.

Ako vytvoriť text, ktorý predáva?

Inšpirujte sa nasledujúcimi tipmi profesionálov.

  • Klaďte otázky

Ak vytvárate predmet v e-maile, titulok článku či nadpis najrozličnejšieho obsahu, skúste používať otázky. Nadpis je to prvé, na čo padne človeku zrak. Otázka sa nedá ignorovať a väčšinou sa každý z nás aspoň na sekundu či viac pozastaví a porozmýšľa.

  • Rozmyslite si nadpis textu

Využite zvedavosť čitateľa a neprezraďte všetko už v nadpise. Titulok je dobrý vtedy, keď čitateľa privedie k tomu, aby na článok klikol a otvoril si ho. Odhaľte, na akú tému sa môže čitateľ tešiť, ale zachovajte v ňom zvedavosť, aby mal dôvod sa začítať.

 

Noc kreatívneho písania

„Tešte sa z nových fanúšikov.“

  • Buďte v texte vecní

Upriamte pozornosť na problém. Žijeme v uponáhľanej dobe a ľudia neradi strácajú čas čítaním nepodstatných alebo nezaujímavých informácií, ktoré koniec koncov aj tak v texte preskočia. Či už sa venujete písaniu článkov alebo najmä e-mailov, píšte iba o tom, čo je naozaj podstatné a čo sa snažíte dotyčnému povedať. Zaručene to druhá strana ocení.

  • Vyhoďte formálnosť

Používajte pri komunikácii bežný jazyk, nie formálny. Kedysi bolo zaužívané, a pretrváva to i dodnes, že pri vymieňaní informácií s klientmi či partnermi sa používa oficiálna forma komunikácie, ale nerobte to. Doba ide dopredu a je úplne v poriadku, ak budete používať hovorový štýl i v pracovných textoch, dokumentoch, pohľadávkach, e-mailoch… Klienti či partneri oveľa rýchlejšie a ľahšie takémuto obsahu porozumejú a navyše sa budú cítiť príjemnejšie a budú mať pocit, že komunikujú s niekým, kto im je bližší.

  • Nepodceňte vizuál textu

Ak väčšina textu je vyboldovaná alebo napísaná verzálkami, tak e-mail či iný dokument stráca požadovaný účinok a pôsobí útočne. Preto nie je na škodu držať sa pravidla „menej je niekedy viac.“ Zvýrazniť je potrebné naozaj len to, čo je dôležité (slovo alebo vetu). Tak isto nie je vhodné, ak sú v texte použité viaceré druhy písma. Takéto zásahy uberajú článku na vážnosti, a ten potom pôsobí amatérsky. Uistite sa, že predtým, ako článok či e-mail odošlete „na druhú stranu“, je váš text ucelený a prehľadný.

 

Noc kreatívneho písania

„Intuícia často klame. O úspechu rozhodujú testy.“

 

Tri tipy, vďaka ktorým sa odlíšite

  • Pre slogany, nadpisy, titulky, vec v pohľadávkach alebo predmet v e-maile platí jedno pravidlo: čím kratšie, tým lepšie.
  • Dajte pozor, aby ste predmet e-mailu alebo vec dokumentu vyjadrili presne. Ak už v úvode spravíte chybu a zle opíšete tému, môže sa stať, že príjemca danej správe nebude venovať pozornosť a ani si ju neotvorí.
  • Dôležité je pozitívne kotvenie, a nie negatívne. Skúste sa vyhnúť slovným spojeniam ako môžem vás vyrušiť, nemohli by ste… Používajte v statusoch, e-mailoch, informačných letákoch, dokumentoch či iných textoch slová a frázy, ktoré na príjemcu pôsobia pozitívne. Napríklad: vy spoznáte, naučíte sa, príďte, samozrejme, kedykoľvek, mohli by ste a pod.
Foto: Unsplash
Autor: Monika

Prečítajte si aj: Ako sa vyhnúť chybám pri emailovej komunikácii.

 

Pripravíme vám atraktívny obsah, ktorým poviete všetko podstatné.
Napíšte nám